woensdag 21 juni 2017

Adoptieprocedure

Even een kleine update over onze adoptie , we krijgen de laatste tijd best wat vragen hoe het dr nou mee gaat.
Adoptie bestaat vooral uit het lange wachten en vooral een hele lange adem kunnen hebben , het gaat niet in een sneltreinvaart en dat hoeft wat ons betreft ook echt niet.
We hebben in maart onze 5 cursusdagen af mogen ronden , daarna zijn de papieren op de post gegaan richting de raad vd kinderbescherming om te vermelden dat we die dagen allemaal hebben bijgewoond , de raad van de kinderbescherming neemt het dan verder op en vanzelf kregen we een dikke envelop toegestuurd dat we ons medisch mochten laten keuren , dit mag niet bij je eigen huis arts dus we moesten een onafhankelijke huisarts zoeken , die hadden we snel gevonden en we konden ook binnen no-time terecht, we hadden een ontzettend toffe dokter die het helemaal leuk vond dat hij een steentje bij kon dragen aan ons traject, en we moesten hem zeker beloven dat als we eenmaal een kindje hadden dat we hem ook een kaartje moesten sturen 😅, altijd leuk van die over enthousiaste mensen !
Toen we ons medisch gekeurd hadden mochten de papieren weer terug gestuurd worden richting de raad vd kinderbescherming , en daar liggen ze nu alweer een poosje , nu is het wachten tot ze bij ons langs komen thuis , ze komen 1 keer bij je thuis en we mogen daar 2 keer langs komen , zo gaan ze kijken wie wij nou zijn en gaan ze uit zoeken of we geschikt zijn om een kindje op te nemen bij ons thuis , de wachttijden in Rotterdam zijn relatief lang , we mochten uitgaan van rond september / oktober , ook dit wachten we rustig af.
Tot nu toe vermaken we ons prima , we zijn allebei druk met ons werk.
Martijn heeft begin dit jaar besloten om per 1 juli voor zichzelf  te gaan starten , dit vind ik super spannend , martijn staat er wat nuchterder in , wat maar goed is ook want anders kom je nergens.
Hij zal gaan starten als ZZP interieur/afbouw , dus daar gaat manlief zich volledig op focussen , wat ik alleen maar heel fijn vind, hij heeft er echt plezier in dus ik geloof vast en zeker dat het goed mag komen.
Ik werk zelf ook 32 uur in de week , dus ik ben ook het merendeel van de straat af , verder vermaak ik me zeker met alle lieve nichtjes en neefjes en vriendjes en vriendinnetjes om me heen , ik voel me echt een gezegend mens! En ik ben ook zo dankbaar dat ik me zo mag voelen , omdat ik weet dat het ook zo anders kan wezen.
En uiteraard heb ik ook mijn mindere dagen , maar wie heeft die nou niet ? Ik heb geleerd om al het negatieve in het positieve te draaien en dat gaat me op de dag van vandaag nog steeds goed af!
Zodra er nieuws is hou ik jullie zeker op de hoogte , ik vind het tof dat er zoveel mensen zijn die ons willen volgen tijdens onze adoptie procedure , al dat medeleven doet ons zo goed !
En het zijn de kleine dingen die het doen , elk jaar met vader/moeder dag staat er van mijn lieve schoonfamilie een cadeautje voor ons klaar , en het gaat er heus niet om dat we wat krijgen maar wel om het gebaar wat ze daarmee willen laten zien, dat ze aan ons denken .
Als we onze beginseltoestemming mogen krijgen zullen wij ook met een website (blog ) gaan beginnen die gesloten is , daar zal je een wachtwoord voor moeten invullen , dat doen we heel bewust omdat we de privacy voor ons toekomstige wereldwondertje willen waarborgen , tzt mag je ons zelf om dat wachtwoord vragen , dan zal je die zeker krijgen.

🙋🏼

1 opmerking:

  1. Weer een stapje ver in jullie bijzondere reis! Wat fijn dat ook deze stappen weer zijn gemaakt! Ik hoop dat de RvKB snel van zich laat horen!! Je kan trouwens ook deze blog die je nu maakt omzetten in een blog waarin je alleen zelf lezers kan toevoegen die jij wilt. Op deze manier kun je gewoon verder gaan op deze blog en (inderdaad heel belangrijk) de privacy waarborgen.

    Groetjes Elise

    http://laesperanzanicaragua.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen