donderdag 9 maart 2017

Ode aan mijn Martijn :)

Op zo'n dag als vandaag , zonnetje schijnt door mijn ramen heen naar binnen, ik lig ziek op de bank, klein griepje te pakken, maar dat weerhoud me niet om weer even wat op papier te zetten..



Ik zat is terug te denken aan de afgelopen jaren, ik had het er van de week is over met iemand, die zei dat hij dit jaar alweer 25 jaar getrouwd zou zijn , het vliegt gaf deze man toe.
Nu hopen wij zelf eind mei 4 jaar getrouwd te wezen , mega wat is de tijd gevlogen en wat is er dan in 4 jaar veel gebeurd. 
Veel ups maar ook zeker downs die er tussen zaten , maar wat ben ik blij met een man als Martijn aan me zeide , hoe cliché dat ook klinkt maar een betere vent had ik niet kunnen treffen , hij die mij altijd weer vrolijk maakt als ik verdrietig ben , hij die een arm om me heen slaat als ik gefrustreerd ben.
 
 

Nog even terug te komen op die 4 jaar huwelijk , mensen gaan er maar vanuit dat je gewoon kinderen krijgt hè? Ik zou bijna willen zeggen mensen denken tegenwoordig kinderen te nemen ! Het is allemaal zo vanzelfsprekend volgens hun , zo krijgen we wel eens van die vragen:

  • hoelang zijn jullie getrouwd ? Dan zeggen we terug , oh bijna 4 jaar. Huh 4 jaar al ?? En al kinderen ? Nee helaas nog geen kinderen, oh joh geniet er nog maar even van zolang het nog kan want die vrijheid ga je nog missen. 

  • Jullie zijn ook al weer een poosje getrouwd hè? Uhm ja klopt ☺️ , dan valt er vaak een lange stilte en je hoort ze bijna denken,  vaak komt er dan uit , wil je ze nog niet ? Of kan je ze niet krijgen , gelukkig ben ik niet op m'n mondje gevallen en zeg ik vaak wel waar het op staat.

  • Jullie hebben een dubbel loon, het kan niet anders zijn dan dat je bakken met geld heb dus dat kan je makkelijk uit geven 😂, joehoe mensen ; verdiep je anders even in de kosten van adoptie , want die zijn erg realistisch hoor, al hebben we dat er uiteraard zeker voor over hè , met alle liefde zelfs, en krijg nu ook geen medelijden met ons , want dat is echt niet nodig🙈 

Hierboven dus een aantal opmerkingen die we dus regelmatig krijgen , tegenwoordig kan ik er soms ook nog wel is stiekem om lachen , natuurlijk doet het je wel eens pijn , maar echt mensen er is meer in het leven dan alleen kinderen hè, ik zeg nu heel vaak tegen mensen , dat we nu heel bewust genieten van onze tijd samen , pas nog ... we zaten in de auto onderweg naar een bruiloft er stond file... de volgende dag moesten we allebei werken maar we dachten, Hee na ons werk kunnen we wel ff een een nachtje weg gaan , zo gezegd zo gedaan , een heerlijk nachtje weg geboekt naar hartje Nijmegen, we hebben genoten met een Grote G. 
  
Ik heb respect voor Martijn hoe hij omgaat met onze kinderloosheid , vaak positief , soms verdrietig en dat mag ook zeer zeker. 
 
 
 
 
 

 

 
Ik geniet stilletjes als ik zie hoe hij met onze nichtjes en neefjes omgaat , Ome martijn is altijd in voor een spelletje voetbal of verkleedpartijtjes als prinses. 😂🎀
Als ik martijn zo bezig zie met die kinderen dan denk in altijd jij zal later de beste Papa worden van onze wereldwonder, ik geniet er nu al van ...
 
 






Volgende week Dinsdag hopen we alweer de 4e cursus te hebben van onze adoptie, de cursus telt 5 dagen dus dit is de ene laatste en dan dus weer op naar een volgende stap van de vele , we genieten elke keer weer met het maken van de kleine stapjes , en zo maken we er dus ook elke keer weer een klein feestje van als we een cursusmiddag hebben afgerond.


Bedankt voor het lezen van deze blog , leuk om elke keer weer terug te lezen dat jullie het leuk vinden om ons te volgen, deze keer wat meer foto's er bij gezet om een kijkje te nemen in ons leven💪🏻 

Liefs Martijn & Merith 

1 opmerking:

  1. Ja wat gaat de tijd snel he! Maar ook wel weer heel fijn dat jullie straks na de cursus weer de volgende stap mogen nemen! Ik lees je opmerkingen die de mensen maken en wat komt me dat bekend voor! Soms echt heel erg vervelend. je vraagt je soms wel eens zelfs af...... Waar zitten je hersens... of zitten ze er überhaupt wel...... Mensen kunnen soms ongelooflijk rare opmerkingen maken. Ik lees je verhaal en denk vooral: je bent een onwijs dappere meid! Go on girl!!!!

    BeantwoordenVerwijderen